25 років POS Media

25 років POS Media

Про ключову роль POS Media у шоперському маркетингу в інтерв'ю з Тетяною Пастернак, регіональним директором компанії: найважливіші тренди шоперського маркетингу, виклики, з якими стикається галузь та про важливість міжнародного досвіду.

25 років вашої діяльності у сфері шоперського маркетингу. Як виглядав початок компанії?

POS Media було засновано у 1998 році, в Чехії, м. Прага. Компанія починала свою діяльність з шести амбіційних працівників і згодом значно виросла і розширила свою діяльність за межі Чехії. Наразі ми є лідером маркетингу покупців – об’єднуємо бренди і споживачів протягом усього процесу покупки. Ми розробляємо та впроваджуємо індивідуальні рішення в рамках інтегрованих маркетингових кампаній для різних видів продуктів і послуг, що допомагають впливати на рішення споживачів про покупку. У нашому портфоліо багато відомих міжнародних брендів, а нашими партнерами є найбільші роздрібні мережі.

Фото 1.jpg

Як змінилася діяльність компанії за 25 років?

Діяльність компанії постійно змінюється, що є необхідним для її адаптації до змін ринкових умов і потреб споживачів. За 25 років існування нашої компанії ми успішно розширили зону свого впливу у 7 країнах Європи, з Польщею та Україною включно, і з нетерпінням чекаємо вихід на нові ринки. Звісно, кожен сегмент має свої особливості та відмінності, але водночас польський та український ринки схожі.

POS Media – велика компанія, в якій працює понад 400 співробітників. Ми постійно шукаємо і пропонуємо нові рішення, стежимо за конкуренцією та аналізуємо подібну діяльність у Європі. Ми ділимося досвідом всередині нашої групи, використовуючи лише ті практики, які дійсно працюють.

Тенденція цифровізації та оптимізації, про яку багато говорять, стосується і нас. Ми спостерігаємо, що медіа в торгових точках змінюються і діджиталізуються. Це також впливає на підхід та формат нашої роботи. Водночас, цифровізація передбачає інвестиції, але поки не всі клієнти готові інвестувати масштабно, тому процес відбувається не так динамічно. Проте ми вже розробили численні цифрові та інноваційні рішення, які є цікавими і ефективними для наших клієнтів.

Фото 2.jpg

Брендування проходу магазину в категорії канцтовари.

Як регіональний директор, ви наразі відповідаєте за дві країни Європи – Польщу та Україну. Як би ви підсумували 15 років роботи в POS Media з огляду на досягнуті цілі, а також виклики, з якими довелося зіткнутися?

Мої 15 років роботи в POS Media - це тривала та захоплива подорож. Обидва ринки, на яких ми працюємо, зазнали численних змін. Однак моя основна філософія полягає в тому, що "криза - це потужний імпульс до розвитку". Саме складні обставини спонукають нас діяти нестандартно та знаходити нові шляхи та неординарні рішення для досягнення цілей.

Завдячуючи цій філософії та проактивній адаптації до вимушених змін, нам вдалося збільшити не лише кількість медіа в точках продажу, а і кількість партнерів. Ми розробили комплексні рішення, які відповідають потребам наших клієнтів та підкреслюють індивідуальність кожного бренду. Оптимізували і трансформували не лише зовнішні, але і внутрішні процеси, що значно покращило якість наших послуг та продуктів. Крім того, ми пишаємося нашими стратегічними партнерами, такими як OMG, які надихають розвиватися  в нетипових для нас сферах бізнесу.

Ми також розуміємо важливість руху в напрямку О2О (поєднання офлайн та онлайн), де всі канали комунікації об'єднуються і споживач може у дуже комфортному для себе середовищі отримати споживацький досвід. Тому співпраця з різними агентствами, які мають різний профіль бізнесу, а також розширення власного портфелю послуг, вже стала необхідною та невід'ємною частиною нашої роботи. 

Щодо нашої стратегії в Польщі та планів на майбутнє, ми активно розробляємо та впроваджуємо нові медіаформати в точках продажу та активно цифровізуємо медіаносії, зокрема, за допомогою інтерактивних продуктових панелей та екранів. Ми надаємо пріоритет креативності та індивідуальному підходу, розробляючи унікальні рішення та дизайни для наших клієнтів. Більшість ідей та концепцій - це наша власна розробка, що дозволяє нам надавати брендам ексклюзивність. Ми також підсилюємо медійну складову рекламних кампаній інтерактивними активаціями, серед яких найефективнішими є експертні консультації, семплінг та дегустації, а також різні заходи активації споживачів, такі як конкурси та лотереї. Однак розвиток стратегічного розміщення POS/POP матеріалів залишається для нас одним з пріоритетних завдань, оскільки 75% рішень про покупку приймаються саме в торгових точках. 

Щодо українського ринку, важко не враховувати вплив подій, які відбулися з 24 лютого 2022 року. Однак нам дуже приємно бачити відновлення ринку реклами, з проявами позитивної динаміки та реальними планами та проектами від наших клієнтів. Водночас, багато заходів та проектів спрямовані на благодійність та допомогу іншим, що також дуже важливо для сучасної України, і тому є для нас пріоритетним.

Фото 3.jpg

Зліва: глоріфаєр – дизайн, розроблений POS Media, справа: великоформатний стікер на підлогу.

З якими основними проблемами зараз стикаються маркетингові агенції покупців в Європі? 

Усіх не перерахувати. Проте однією з головних буде висока конкурентоспроможність на ринку. Немає універсальних рішень для усіх ринків, як і немає єдиного ефективного інструменту впливу навіть для окремого локального ринку, категорії, продукту чи аудиторії. Необхідно постійно аналізувати кожну активацію, взаємодію та вплив на інші рекламні інструменти і вміти швидко реагувати на зміни. 

У Європі, де бізнес-процеси часто структуровані та регульовані алгоритмами, може виникати додаткова складність у швидкому прийнятті рішень. Це може бути обмежуючим фактором в сучасному швидкозмінюваному світі маркетингу, де іноді важливо приймати рішення негайно. Тому маркетингові агентства повинні розвивати стратегії та процеси для швидкого реагування на непередбачувані обставини та можливості.

СТАТТЯ.jpg

Які основні тренди шоперського маркетингу сьогодні? Що буде ключовим у найближчому майбутньому? 

Тенденції потрібно розглядати в довгостроковій перспективі,  однак на сьогоднішній день ми можемо виокремити кілька ключових трендів, які визначають розвиток цієї галузі, і які найімовірніше залишаться актуальними і в найближчому майбутньому. Ось деякі з них: 

  • Цифрові технології і штучний інтелект (ШІ): Цифрові канали продажу та комунікації набувають ще більшої важливості. Оскільки використання ШІ для аналізу даних споживачів і підвищення персоналізації рекламних пропозицій стає нормою в сфері маркетингу. Штучний інтелект також активно використовується для управління запасами, передбачення попиту і оптимізації цін. 
  • Довгострокові мульти-партнерства і співпраця: Компанії все більше співпрацюють з іншими брендами, агенціями та навіть конкурентами, щоб створити спільні маркетингові ініціативи та програми лояльності. Це сприяє залученню більш широкої аудиторії і підвищує конкурентоспроможність. 
  • Персоналізація і розвиток електронної комерції: Споживачі очікують персоналізованих пропозицій в онлайн-шопінгу. Електронна комерція набирає обертів, і компанії активно інвестують у покращення користувацького досвіду. 
  • Екологічна свідомість: Зростаюча екологічна свідомість споживачів примушує компанії впроваджувати сталий маркетинг і виробництво, а також активно співпрацювати з екологічними організаціями та ініціативами. 

У POS Media ми зосереджені на постійному зростанні маркетингу, орієнтованого на клієнта. Я вірю, що компанії, які ставлять на перше місце управління клієнтським досвідом і вміють швидко впроваджувати ініціативи, самі створюватимуть тренди, які ми відчуваємо і як агенція-експерт у сфері шоппер-маркетингу, і я к споживачі таких сервісів.  

Таня.jpg

Тетяна Пастернак
Регіональний директор POS Media. Досвідчений менеджер з багатою історією роботи в рекламній індустрії. Експерт у шоперському маркетингу, менеджменті та комунікації. Понад 15 років інтенсивного та різноманітного досвіду у сфері маркетингу та реклами на європейських ринках. У бізнесі приділяє велику увагу побудові та підтримці міцних і позитивних відносин з клієнтами, партнерами та членами команди.

вересень, 2023

25 років POS Media

Ми є європейським лідером в області шоппер-маркетингу. І для Вашого продукту ми також підготуємо ефективну рекламну кампанію.

Зв’язатися з нами