ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗМІНИ У РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ

ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗМІНИ У РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ

Від віртуальної примірки до віртуального гардеробу (найвідоміші бренди вже це реалізовують), магазини без касирів та продавців та перший магазин без кас у Києві, повсюдна персоналізація продуктів та послуг, маркетинг у метавсесвіті, фокус на переробку та сталі технології.

Від віртуальної примірки до віртуального гардеробу

Віртуальна примірка речей вже знайома багатьом покупцям з усього світу. Першопрохідцем у цій сфері став японський модний бренд Uniqlo ще в далекому 2012 року. Тоді рітейлер обладнав примірочні в магазинах РК-екранами з доповненою реальністю, і покупці могли приміряти речі з каталогу прямо на своєму відображенні. Зараз послугу з віртуальної примірки як у фізичних магазинах, так і в мобільному додатку пропонують цілий ряд відомий брендів, серед яких Nike, Adidas, Burberry, Zara, Gucci, а також найбільний онлайн-рітейлер Amazon та інші. Імерсивні технології також використовує бренд IKEA, пропонуючи своїм клієнтам у додатку послугу віртуального симулятора, який допомагає побачити як меблі чи аксесуари рітейлера будуть виглядати в їхньому домі. 

Магазини без касирів та продавців та перший магазин без кас у Києві

Amazon Go і Grabango в США, Zippin в Бразилії, Spar у Швейцпрії, Zabka Nano у Польщі та навіть Auchan Pick up Point у Києві – тренд на магазин без продавців та касирів, де клієнт сам обирає і сплачує товар, впевнено шириться по всьому світі.  Перший off-line магазин без кас і продавців відкрив on-line-рітейлер Amazon Джефа Безоса. У 2018 році в американському місті Сіетл відкрився перший такий магазин під назвою Amazon Go. Увійти в нього можна, просканувавши на турнікеті QR-код в додатку Amazon. Особливість системи магазину полягає в тому, що вона за допомогою камер і датчиків стежить за тим, які товари бере покупець і заносить їх у віртуальний чек. Уже на виході набрана сума списується з рахунків покупців в автоматичному режимі. 

У грудні 2021 року перший магазин без кас з’явився і в Україні – ним став Auchan Pick up Point на території житлового комплексу Комфорт Таун в Києві за адресою вул. Регенераторна,  4. Для того, щоб потрапити до автономного магазину, потрібно мати додаток Auchan. У ньому покупець отримує QR-код, який є ключем до магазину. Далі клієнт самостійно здійснює покупки і розплачується на касі самообслуговування. 

Повсюдна персоналізація продуктів та послуг

Відповідно до аналітичних прогнозів Deloitte, пропозиція персоналізованих продуктів або послуг може збільшити продажі компанії на 10% і більше. Навіть якщо ціна персоналізованого продукту вища, ніж у стандартних варіантах. Не дивно, що технології спрямовані на пропозицію персоналізованих пропозицій клієнту, розвиваються з надшвидкістю. Наприклад, послуга персоналізації продукції Nike “Nike By You” коштує на 30-50% дорожче, ніж звичайний вибір. Але це призвело до збільшення кількості повторних покупок для виробника взуття. А послуга “Nike Makers’ Experience” забезпечує таку саму персоналізацію, але особисто. У ній використовуються штучний інтелект, доповнена реальність і проекція зображень, щоб показати покупцям, який вигляд матиме їхнє нове взуття в реальному часі. Потім взуття виготовляється на місці приблизно за 90 хвилин.

Чи не головною передумовою розвитку тренду на персоналізацію продуктів є розвиток технологій швидкого виробництва, таких як 3D-друк. За останні 15 років 3D-друк з дорогого дослідницького інструменту перетворився на доступний інструмент, який змінює не лише виробничу галузь, але й роздрібну торгівлю. 3D-друк дозволяє компаніям пропонувати практично нескінченну кількість варіантів персоналізації продукції.  Але персоналізувати продукцію можна не лише завдяки 3D-друку. Наприклад, компанія L’Oreal розробила бренд персоналізованої фарби для волосся Color&Co. За допомогою тесту на колір, клієнти бренду отримують безкоштовну 10-хвилинну відеоконсультацію, під час якої підбирають відповідний відтінок для свого волосся, далі – набір з барвником доставляють їм додому.

Маркетинг у метавсесвіті

Метавсесвіт – це віртуальна тривимірна симуляція, у якій люди можуть взаємодіяти один з одним через кілька платформ. Американська дослідницька та консалтингова компанія Gartner, що спеціалізується на інформаційних технологіях, прогнозує, що до 2026 року чверть людей у світі проводитимуть мінімум одну годину на добу всередині метавсесвітів. Вони почнуть ходити в магазини, навчатися, займатися спортом, працювати та відпочивати у цифровому світі. Не дивно, що провідні бренди вже усвідомили безмежні маркетингові можливості такого імерсивного досвіду, що дозволяє значно розширити взаємодію з брендом та збільшити його пізнаваність. Так, у листопаді минулого року італійський бренд Gucci створив власний метавсесвіт Gucci Vault Land in The Sandbox, де користувач може подорожувати та досліджувати “Сад курьйозів”, розгадувати головоломки, відновлювати вінтажні речі бренду, які потім можна придбати у форматі NFT (унікальні цифрові активи без права передачі, які є предметом колекціонування).

В епоху Інтернету 3.0 рекламодавці усвідомлюють нескінченні маркетингові можливості цього імерсивного досвіду, що зробить його джерелом пізнаваності бренду і взаємодії з ним. Свій метавсесвіт має й світовий бренд Nike. Ще у 2021 році Nike створив власний віртуальний світ Nikeland, розробником якого стала компанія Roblox, що випустила метавсесвіт на базі однойменної ігрової платформи.

Nikeland створено на зразок чинної штаб-квартири компанії, де є будівлі, стадіони та спортивні арени, на яких гравці зможуть змагатися у різних іграх. Тут користувачі можуть одягати своїх цифрових двійників у кросівки та одяг компанії. Доступ у Nikeland безоплатний, оскільки з його допомогою компанія тестує нові продукти та вивчає інтереси споживачів. Крім того, за допомогою Nikeland бренд намагається налагодити комунікацію з новим поколінням спортсменів, перетворити їх на своїх амбасадорів, що у майбутньому буде забезпечувати компанії реальні продажі серед нового покоління.

Фокус на переробку та сталі технології

Однозначна позиція поколінь Z та Alfa щодо сталого розвитку та боротьби з глобальним потеплінням змусить рітейлерів й надалі збільшувати інвестиції у впровадження сталих технологій. Це буде навіть не основна течія, а одна з найважливіших умов комерційного успіху бренду. Повторна переробка речей, використання альтернативних джерел енергії у щоденній роботі, використання цифрових технологій для скорочення відходів, використання комп’ютерного зору або великих даних для мінімізації витрат і збільшення продуктивності набуватимуть все більшої розповсюдженості серед рітейлерів.

Джерело: https://rau.ua/novyni/majbutnie-nastalo/

Квітень, 2023

ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗМІНИ У РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ

Ми є європейським лідером в області шоппер-маркетингу. І для Вашого продукту ми також підготуємо ефективну рекламну кампанію.

Зв’язатися з нами